REVIEW | De Fit Methode

Review de fit methode mood42dayReview De Fit Methode

Tijd voor een review! Vorige week ontving ik De Fit Methode van FIT.NL en het leek mij leuk om mijn mening over het boek met jullie te delen! Zelf ben ik eigenlijk al mijn hele leven bezig met gezondheid, sporten en mijzelf daar vooral goed bij voelen. Dat ik al lang bezig ben met een gezonde levensstijl betekent natuurlijk niet dat ik ‘alles’ al weet. Wel was ik benieuwd naar de inhoud van het boek en of ik daar nog van kon leren…
En dat is zeker het geval! 🙂  Ben je benieuwd? Lees dan verder!

Het boek heeft een duidelijk opbouw en leest heel makkelijk weg. Interessant voor mensen die willen beginnen aan een gezondere levensstijl, maar dus ook voor mensen (zoals ik) die al langer sporten. Wat ik heel erg belangrijk vind en waar ik veel waarde aan hecht is dat argumenten/tips/gedragslessen etc. onderbouwd worden met literatuur en komen van mensen die hier professionele kennis van hebben. Van veel informatie op internet is niet bekent of het wel betrouwbaar is en kan daarmee meer kwaad doen dan goed.
Een van de sterke punten van De Fit Methode vind ik dan ook dat het geschreven is door professionals en argumenten onderbouwd met wetenschappelijke literatuur. Het boek sluit daarmee ook goed aan op de missie van FIT.NL: het leveren van correct onderbouwde informatie over sport, voeding en gezondheid.

Veel in het boek zal je ook bekend voorkomen, omdat het ergens ook heel logisch is hoe je een gezonde levensstijl kan bereiken. Maar! Jij bent natuurlijk zelf degene die je boodschappen moet doen, eten in je mond stopt en jezelf naar de sportschool moet slepen 😉 . Alle informatie die je nodig hebt wat betreft mindset, training en voeding staat in het boek. Hier kan je vervolgens zelf mee aan de slag en gebruik maken van de tips die in het boek staan. Van mealpreppen, tot aan waarom je niet meer afvalt, krachtoefeningen voor in de sportschool en nog veel meer!

Omdat ik momenteel niet echt specifieke fysieke doelen heb en mij gewoon lekker wil voelen, gebruik ik het boek als een soort woordenboek. Als ik bijvoorbeeld weer even wat anders wil doen met mijn trainingen, omdat ik merk dat ik wat minder zin heb om te sporten. Dan vind ik het handig om de Fit Methode erbij te pakken. Hier staan dan bijvoorbeeld een aantal favoriete krachtoefeningen van FIT.NL collega’s in en daarmee doe ik weer even wat inspiratie op. Of ik lees over hoe ik beter verschillende soorten trainingen (zoals HIIT, duurloop en krachttraining) met elkaar kan combineren om het zo afwisselend voor mijzelf te houden. Daarnaast vind je ook bijvoorbeeld standaard boodschappenlijsten met goede/gezonde producten of informatie over waar je op moet letten als je vegetariër bent of als je minder vlees wil gaan eten (heel goed, zeker doen! 😉 ).

Dit alles bij elkaar, maakt mij enthousiast over De Fit Methode en ik kan dit boek zeker aanbevelen! Wil je het boek bestellen? Klik dan hier!
Heb jij het boek al? Ben je benieuwd naar het boek? Of heb je vragen? Laat het mij dan vooral weten in de reacties of @mood42day! 🙂

Review de fit methode mood42day