TRAVEL | Mijn reis naar Peru (Deel 2)

De eerste dagen ‘alleen’ in Peru

Lima

Daar ging ik dan. Het vliegtuig in, op naar Peru! Helaas hadden we een technisch mankement, dus hebben we eerst 3u in het vliegtuig moeten wachten voordat we uiteindelijk konden vertrekken. Zo erg vond ik dat eigenlijk niet, want dan kon ik nog even goed met iedereen kletsen voordat ik dan ‘echt’ vertrok.
Zo’n 13u later stond ik op de luchthaven van Lima. Hier zou ik eerst 2 nachten en 1 volle dag verblijven. Hier ontmoette ik al de eerste mensen van mijn reis, dus het ‘alleen’ viel tot nu toe heel erg mee.
Het hostel waar ik sliep was heel fijn en heet Lima Wari Suites. Dit hostel kan ik echt aanbevelen! De receptie helpt je graag met vragen en het ontbijt is super! Klik hier om het hostel te bekijken.
De volgende dag ben ik zelf Lima in gegaan. Met de bus naar het centrum. Alles ligt best ver uit elkaar, dus alles lopen is niet te doen. Het was leuk rond te lopen in Lima, maar ik voelde me niet helemaal veilig. Het was meer de sfeer, want er is helemaal niets gebeurt. Die avond ging ik samen eten met een van de mensen die ik op de luchthaven had ontmoet. Lekker dicht bij mijn hostel, dus hoefde daarna niet meer in het donker over straat.

Cusco

De volgende dag was het al weer tijd om door te gaan naar Cusco. Een dag Lima vond ik persoonlijk meer dan genoeg en toen ik eenmaal in Cusco was geland, was ik meteen helemaal happy. Dit voelde zoveel beter en fijner. Cusco is fijn! Het hostel waar ik zat was weer heel erg leuk! Het is een familie die het hostel runt en je hebt vanaf het balkon uitzicht over de hele stad! Ook was er Tito, echt een onwijs lief hondje die je tijdens het ontbijt vergezelde (en elke hap zowat uit je mond keek)! Het hostel heet Hostal Wara Wara. Klik hier om het hostel te bekijken.
Doen

Ik had 4 dagen in Cusco voordat ik de groep waarmee ik de trekking ging doen ging ontmoeten. Wat onwijs aan te raden valt is de Free walking tour. Klik hier voor meer informatie! Het is een tour van ongeveer 3 uur. Nadat je deze tour hebt gedaan, voelt het echt alsof je Cusco ‘echt’ hebt gezien. Je kan Alpaca vlees proeven (ik natuurlijk niet als vega), je krijgt het locale drankje tijdens de tour: Pisco Sour (Jammieeee!!!) en je wordt met een bus naar een heel mooi uitzichtpunt gebracht waar je heel Cusco kan zien. Dit alles is gratis en je geeft aan het einde een tip. Je bepaald dus zelf hoe duur of goedkoop je het maakt. Daarnaast is het heel erg leuk om zo weer andere mensen te ontmoeten.

Cusco heeft ook hele leuke markten en een aantal leuke pleinen. Ook het grote plein heeft rondom allemaal leuke cafeetjes waar je boven kan zitten en vervolgens zicht hebt op het hele plein. Daarnaast zijn er ook een aantal mooie kerken (waarvan de Spanjaarden de meesten gebouwd hebben op oude Inka tempels… Sukkels..)

Eten

Daarnaast was het echt een hemel voor vegetariërs! Er was een onwijs goed en goedkoop vegan restaurant: Green Point
Toen ik hier aan het eten was kwam dit leuke liedje voorbij. Leuk aandenken aan dit leuke restaurant!
mood42day peru
Ook zijn er een aantal vegetarische restaurants. Zo zijn we bijvoorbeeld ook naar: El encuento geweest. Ook super lekker eten!  Daarnaast was er eigenlijk in elke restaurant iets vega’s te bestellen. Heerlijk!

Ik ging alleen op reis, maar zoveel alleen was er eigenlijk niet. Ik kan je ook echt aanraden vooral in je eentje te gaan, want dan maak je alleen maar sneller contact en ben je makkelijker benaderbaar (als je daar zelf natuurlijk ook een beetje aan meewerkt)! Cusco kort samengevat is echt een heel erg leuk en gezellig stadje! Als je naar Peru gaat (en natuurlijk ook naar de Machu Picchu en de Sacred Valley wil) dan is het echt een Must!

Laatste dag ‘alleen’

Toen was het tijd om van hostel naar hotel te verhuizen en daar de groep van de trekking te ontmoeten! We waren met z’n 7en in totaal. 3 Australiërs, 3 canadasen en 1 Dutchie (me!)! We hebben die middag een briefing gehad van G-adventures. Een ding was zeker; Het ging zwaar worden en hoe in godsnaam ging ik al mijn spullen in die mini ‘duffle bag’ krijgen…